Nee, niet alles is lekker.

Vraag: Is alles wat jullie maken lekker?
Antwoord: Ja.

Vraag: Vind ik alles wat jullie maken lekker?
Antwoord: nee.

We maken elke week ca. 7 gerechten. En elke week 7 andere gerechten. 52 weken per jaar. dat betekent zo’n 350 verschillende gerechten per jaar. Uiteraard zitten daar variaties op een thema bij. En komen gerechten ook weer terug. Maar, het wordt nooit routine. Althans, niet de routine van bijvoorbeeld een restaurant dat maanden achter elkaar dezelfde gerechten maakt. Dat vinden wij leuk, het houdt ons alert, elke week zijn we bezig met de perfecte balans tussen smaak, kleur, geur en presentatie. Een soort permanente ontdekkingsreis. Nooit saai, want eten maken is een avontuur. En elk gerecht dat onze keuken verlaat, daar staan we 100% achter.

Maar soms vinden onze relaties een gerecht niet super. Dat kan en dat vinden we niet leuk. In de meeste gevallen is het een geval van smaak. Vraag bijvoorbeeld aan 10 mensen naar hun favoriete restaurant en je krijgt 10 verschillende antwoorden. Met verse maaltijden is het niet anders. Wat voor de één geweldige nasi goreng is, is voor de ander niet wat hij of zij er van verwacht had. Kies dan de volgende keer een ander gerecht. Want de kernwaarden op gebied van gezond en duurzaam eten zijn bij alle gerechten identiek.

En dan mag niet onbenoemd blijven: fouten. Ook wij maken fouten. Of onze leveranciers, die wij misschien niet hebben opgemerkt tijdens de bereiding. Zo hadden we recent een stoofvlees gerecht van rundvlees. Het vlees daarvoor was vrij taai en had langer moeten stoven. Bij het proeven had onze chefkok echter net een stukje vlees dat wel heerlijk zacht was. Gerecht goedgekeurd, maar bij heel veel gerechten die in de supermarkt lagen moest je aardig door kauwen. Het blijft mensenwerk. Maar, bent u niet tevreden, dan hebben we daar altijd begrip voor. Neem dan contact met ons op en we lossen uw klacht gastvrij op.

8 comments on “Nee, niet alles is lekker.Add yours →

  1. Ik koop al lange tijd zeer tevreden en met regelmaat glutenvrije maaltijden van Michiel bij de Jumbo in Harderwijk. Ik had dan ook liever niet deze reactie publiek geplaatst, maar ik zie geen manier om bijvoorbeeld een e-mail te sturen?

    Helaas constateerde ik vandaag, gelukkig op tijd, een fout. Omdat de Shepherd’s Pie ten onrechte het label glutenvrij had. In de ingredienten staat gelukkig wel met hoofdletters aangegegeven dat het gerecht gluten bevat, en op de achterkant tussen de allergenen ook. Het gerecht zag er lekker uit, maar ik durfde het toch niet aan. Hopelijk heeft het niet de andere glutenvrije gerechten besmet

    Helaas dus toch maar een publieke reactie om dit te melden. Maar ik hoop dat jullie er vooral mee door gaan (met zo min mogelijk fouten natuurlijk)

    Foto van het foute etiket: https://imgur.com/a/7DRnqTa

    1. Beste heer van Splunter, dat is inderdaad een behoorlijke fout, excuses daarvoor en bedankt voor opmerkzaamheid. Ik hoop inderdaad dat u er geen nadeel van heeft ondervonden. Ik neem nog contact op voor een goede oplossing. Met vriendelijke groet, Michiel Waterman

  2. Van de week de maaltijd spinazie/zalm/aardappeltjes gehad. Helaas weinig stukjes zalm en heel veel aardappeltjes. In sommige maaltijden, moet ik toch constateren dat er weinig vlees of vis in zit. De porties zijn goed evenals de prijs. Ik hoop wel dat de prijs aantrekkelijk blijft want deze is verhoogd naar € 5,49 (althans de aanbiedingen).
    Verder prima verzorgd.

    1. Bedankt voor je bericht. En fijn dat je overall tevreden bent. We gaan er zeker op letten. We merken wel dat onze leveranciers van verse ingrediënten maar ook van verpakkingsmiddelen in corona tijd de prijzen flink aan het opschroeven zijn, dus we kijken hoe we daar op moeten reageren, zonder onze prijs te verhogen. We zijn namelijk van mening dat een goede maaltijd ook voor 5,49 mogelijk moet blijven. We hebben overigens ook maaltijden van 7,95 waar je zeker meer vlees/vis en ook groenten in zult vinden. Hrgr. Michiel

  3. Ik heb al 3 jaar een geur en smaakstoornis. Dat betekent dat ik 80 procent geur en smaak verloren ben.
    Dat maakt het dat standaardmaaltijden een beetje kartonnig smaken. Alleen echt uitgesproken smaken als koriander proef ik goed.
    Met de menu’s van Michiel proef ik het eten beter en is het veel smaakvoller.
    Ik heb eigenlijk nergens zo’n concept gezien/geproefd. Dat Michiels maaktijden wat duurder zijn maakt me niet uit want het ziet en smaakt veel beter dan de perspulp maaltijden die doorgaans in de supermarkt liggen. Dit zou bij meer supermarkten moeten liggen, maar ik zie dat dat niet de filosofie is bij Michiel.

    1. Hi Jurgen, bedankt voor je bericht. Als foodprofessional lijkt het mijn super lastig als je smaak en reuk verliest. Wat fijn dat onze maaltijden je wel beter smaken, lekker eten en proeven is zo onderdeel van het leven. We hebben inderdaad niet de ambitie om heel hard te groeien, maar vooral om kwaliteit te leveren. Dat gezegd hebbende, enige groei is zeker welkom. Dus mocht je nog supermarkt franchise ondernemers voor ons weten in de omgeving, dan houden we ons aanbevolen. Hrgr. Michiel

  4. Duidelijk transparant verhaal. Ik kies jullie maaltijd vooral omdat de samenstelling zo gezond is. Laatst heb ik jullie nieuwe nasi goreng gegeten, was echt super! (ik heb er zelf nog een beetje sambal aan toegevoegd)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *