Ik heb een klacht.

Ik heb een klacht heet dit bericht. Of eigenlijk, bericht Smaken Verschillen 3.0

Mensen kunnen bijzonder gepassioneerd verhalen over eten. Eten is dan ook passie, althans zeker voor mij. Passie en ratio, dat maakt een uitdagende combinatie.  En met grote regelmaat, zie de reacties op onze berichten en pagina’s, delen onze klanten hun passie met ons. For better and for worse

Ik word altijd blij met alle vormen van reactie. Want dat duidt op betrokkenheid. Als het je allemaal niets zou kunnen schelen, ga je denk ik ook niet reageren. Want eten raakt je, emotioneert. Na een dag hard werken kan een bord goed bereid eten dat heerlijk smaakt zeer troostend werken. Ook kan een geur of smaak je terug brengen naar een mooie herinnering in bijvoorbeeld je jeugd. Of naar een bijzondere vakantie herinnering. Daar word je blij van. Als het eten dan niet smaakt, dan is de negatieve ervaring net zo groot. Ik begrijp dat. En vindt het dus altijd fijn als je die ervaring, positief of negatief, met ons deelt. Dat geeft namelijk aan of we op de goede weg blijven of dat we misschien iets scherper hadden moeten zijn. En misschien hebben we de plank wel eens mis geslagen, het blijft mensenwerk.

Laat ik voorop stellen: op alles wat we maken zijn we trots. Er wordt over nagedacht,  het wordt met zorg bereid, met aandacht geproefd. En komt alleen in de supermarkt terecht als wij er meer dan tevreden over zijn. Maar dat hoef je natuurlijk niet met ons eens te zijn. Smaken verschillen. Wat voor de een te zout is, is voor de ander te flauw. Houdt de een van een wortel met bite, de ander wil een zacht peentje. Ik heb daar respect voor. Het zou natuurlijk fijn zijn als, met name de kritische noot, ook respectvol wordt gecommuniceerd. Het liefst door gewoon even te bellen (0341-260800) of te mailen (info@delicio.nl). Want sinds wanneer zijn we gaan klagen in de social media als de leverancier gewoon bereikbaar is? Het is alsof ik niet blij ben met hoe mijn buurman zijn auto parkeert en daarover ga klagen bij de overbuurman. Rare trend.  Wat verwacht je dat die manier van communiceren bijdraagt aan de oplossing?

Heb je een klacht, kritiek, suggestie? Meer dan welkom. Laat het mij weten en ik ga er altijd positief mee om. De klant heeft altijd gelijk.

16 comments on “Ik heb een klacht.Add yours →

  1. Ik heb een paar keer uw maaltijden gegeten en was benieud naar het verhaal er achter. Ik ben zelf gepensioneerd kok en wil toch even wat kwijt: ik zie op de site soms mensen reageren dat ze de maaltijd niet goed vinden. En u reageert dan netjes. Maar als je doorleest of het antwoord ziet, gaat het niet om goed, maar gaat het over wat mensen lekker vinden. Als oud kok weet ik dat je het nooit iedereen naar de zin kan maken. Ik vind uw maaltijden technisch goed en qua samenstelling veel beter dan al het andere wat er licht. Waarschijnlijk vind ik niet alles lekker, maar dat is persoonlijk. Ik zou stoppen met reageren als ik u was, dat win je toch nooit. Vrgr. Karel Gertenbach

    1. Beste Karel, bedankt voor je uitgebreide bericht. Goed om te lezen dat jij als professional positief bent over onze maaltijden. Maar we vinden het wel belangrijk om met onze klanten te blijven communiceren. Vaak ‘wordt de soep niet zo heet gegeten als deze wordt opgediend’ als je aandacht aan elkaar besteed. En het houdt ons scherp. Echte onzin berichten, daar reageren we niet op. Hrgr. Michiel

  2. Ik heb u gesproken tijdens de kookdemonstratie bij Jumbo Leusden en had beloofd een reactie te geven over de maaltijden; ik heb de Italiaanse kip gegeten en de vegetarische nasi schotel. Beiden uitstekend. Bij de risotto had ik iets meer kaas verwacht, maar heb ik zelf toegevoegd. Op de nasi niets aan te merken, ik houd zelf van pittig, dus wat sambal er bij. Verder blij met beperkt zout en veel groenten. Vrgr. Mw. C. de Vreede

  3. Vandaag voor het eerst een maaltijd van jullie geprobeerd, veluwse ree peper.
    Zelf heb ik heerlijk gegeten, mijn vrouw was nog amuses. Ze kon het vlees niet wegkrijgen en rode kool is niet haarlekkerste groente.
    Van de dokter kreeg ik te horen dat ik veel te veel zout eet. Nou wat doe je dan? Etiketten onderzoeken. Zo ook bij deze maaltijd: per ons 0,1gr. Prachtig. Maar dan 20,6% adh. Dat betekent dat de adh ca 5x zo hoog is en dat zou dan 0,5gr per dag zijn! Dat is wel erg weinig en wijkt nogal af van de norm: max 6gr per dag. Hoe zit dit? Graag een toelichting.

    1. Beste familie Eshuis, bedankt voor de reactie. Fijn dat u heerlijk heeft gegeten. Elke week serveren we vijf verschillende gerechten. Inzake de zout declaratie: 0,1 gram per 100 gram maaltijd is 1,2 gram voor de hele maaltijd. Dit zijn wel afgeronde getallen, dus 0,1 kan ook 0,149 zijn. En dat is weer (afgerond) 20,6% van de ADH zout die inderdaad max. 6 gram is. (minder is beter) NB: de getallen betreffen ons basisrecept en kunnen wel iets afwijken per week, mede afhankelijk van de portie. Deze was deze week bijna 630 gram x bijv. 1,49 = bijna 1 gram. Om nooit te laag te zitten, ronden we ruim af naar boven. U kunt er dan ook op vertrouwen dat er nooit meer zout in zit dan vermeld, eerder minder. Ik vertrouw u met deze info van dienst te zijn. Hrgr. Michiel

  4. Hoi Michiel,
    Gisteren heb ik de shoarma met kipdijfilet gekocht en bereid. 6 minuten op 750W (beschrijving zegt 6 minuten op 800w) Ik heb een aantal gaten geprikt in de verpakking. Toen ik het ging eten zat er veel water in, klopt dit? Meestal zijn de magnetron gerechten niet zo waterig. Wat kan ik verkeerd hebben gedaan?

    Met vriendelijke groet,
    Robert Bijl

    1. Hi Robert, bedankt voor je bericht. Je hebt het helemaal goed gedaan. We hebben zelf gemerkt dat de zilvervlies rijst waarmee we de nasi goreng hebben gemaakt aardig wat vocht heeft vastgehouden. Dat zie je niet als het koud is, maar wel als het verhit wordt, dan komt het vocht los. Dus weliswaar gezond en (naar ik aanneem) lekker. Maar te vochtig. Dus ik weet niet of we het nog een keer zo klaar maken. Ik stuur je per mail ook nog een berichtje. Hrgr. Michiel

  5. Met veel plezier geniet ik sinds enkele maanden met regelmaat van uw maaltijden. Zowel ‘de Hollandse pot’, Oosterse keuken en andere gerechten zijn werkekijl uitstekend. De nasi goreng met Ajam Paniki kan zo in een Indisch restaurant op tafel, de vegetarisch gerechten zijn ook zeer smaakvol. Vraag: kunt u ook maaltijdsalades aan het assortiment toeveogen? Vrgr. Carel van Vloten

    1. Beste heer van Vloten, bedankt voor uw positieve bericht, wordt zeer gewaardeerd. Maaltijdsalades verwacht ik niet direct omdat dit niet aansluit bij onze manier van o.a. verpakken en logistiek. Maar….zeg nooit nooit 🙂 hrgr. Michiel

  6. Gisteren zag ik voor het eerst jullie maaltijden in de supermarkt liggen. Het zag er aaantrekkelijk uit en na even kort lezen van de verpakking was mijn nieuwsgierigheid gewekt. Ik ben vaak teleurgesteld met kant en klaar maaltijden uit de supermarkt maar bij jullie produkt had ik positieve verwachtingen. Ik vond de prijs aan de hoge kant maar had dat wel over voor een kwaliteitsprodukt dat met zorg en verse ingredienten is gemaakt. Ik had gekozen voor de Ajam pangang met bami en atjar. Helaas viel de smaak mij enorm tegen omdat het heel erg flauw was. Zowel de bami als de Ajam pangang mistte een kruidige smaak zoals je zou verwachten bij dit gerecht. Als ik de verpakking niet had gelezen had ik echt niet kunnen proeven wat voor smaak het geweest zou zijn. Ik weet, smaken verschillen maar bij dit gerecht was het meer dat ik de smaak mistte en niet dat ik het niet lekker vond. Ik ben benieuwd of er meer ervaringen zijn met dit gerecht. Ik ga wellicht nog een keer een ander gerecht proberen maar ik wilde mijn ervaring van gisteren even delen. Met vriendelijke groet, Jan

    1. Hi Jan, bedankt voor je reactie en leuk dat je het gerecht hebt geprobeerd. Het is blijkbaar een lastig gerecht. De vorige keer hebben we het gerecht wat kruidiger en pittiger gemaakt, zoals past bij de Indische keuken. Maar kregen toen veel reacties dat men het te hoog op smaak vond. Nu is het gerecht dus milder – je kunt immers zelf wat zout en evt. sambal toevoegen – en krijgen we dezelfde reacties, maar dan vanuit een andere hoek. Dus, ja, meer ervaringen. Ik wil je ieder geval aanbieden om nog eens op onze kosten een ander gerecht te proberen. In zijn algemeenheid zijn we overigens wel beperkt met zout. Ik hoor graag of je van mijn aanbod gebruikt wilt maken. Hrgr. Michiel

  7. Ik heb geen klacht, maar een oprecht compliment. Vandaag heb ik jullie Melanzana Parmigiana geproefd. Heerlijk, precies zoals het hoort. Ik ontvang graag het recept als dat mag. Hrgr. Francesca

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *